Zoekmachine optimalisatie
Sinds de opkomst van de online zoekmachines eind jaren 90 is dit de belangrijkste verkeersbron voor de meeste websites. Door de website te optimaliseren voor de zoekmachines kan dit veel gratis bezoekers opleveren. Dit proces wordt zoekmachine optimalisatie genoemd, oftewel search engine optimization (SEO) in het Engels. Door de website te optimaliseren op een aantal belangrijke factoren wordt de vindbaarheid van de website verhoogd in de zoekmachines. In Nederland heeft Google een marktaandeel van ruim 95%. Zoekmachine optimalisatie is daarom met name gericht om beter gevonden te worden in Google.
De belangrijkste factoren voor zoekmachine optimalisatie
Google heeft in de afgelopen twintig jaar vele aanpassingen doorgevoerd in het algoritme. Vroeger konden websites puur door het plaatsen van zoveel mogelijk keywords al snel goed scoren in Google. Vandaag de dag dient er met een goede SEO-strategie gewerkt te worden, om de gehele website goed in te richten op optimale resultaten te behalen. Een simpele landingspagina is niet meer voldoende; uitgebreide en relevante content maken wel het verschil. Ook de techniek van de website is steeds belangrijker geworden. De paginasnelheid, een juiste URL structuur, een sitemap, een SSL certificaat en goede gebruiksvriendelijkheid op mobiele apparaten zijn een aantal belangrijke technische factoren. Ook de autoriteit van een website is ontzettend belangrijk om meer vindbaarheid te krijgen. Elke link naar de website wordt door Google gezien als een stem om deze website hoger te plaatsen. Door het plaatsen van de juiste links op relevante website met een goede domein autoriteit krijgt uw website meer autoriteit en zullen de posities in Google stijgen.
Zoekmachine optimalisatie uitbesteden?
Ons team van SEO experts heeft jarenlange ervaring in linkbuilding. Binnen ons uitgebreide netwerk van publishers zoeken zij naar relevante, waardevolle links voor uw website.